De Haarlemse Dichtlijn 2013

Nog even en het is zover: het Haarlems poëzie feest van 2013, de Haarlemse Dichtlijn op Hemelvaartsdag donderdag 9 mei!
Op de website www.haarlemsedichtlijn.nl kun je de laatste details lezen:
de opening is om 12.00 uur in de Bibliotheek Zuid-Kennemerland met medewerking van Erik van Muiswinkel, stadsdichter Nuel Gieles leest daar zijn Frans Hals gedicht voor, het 1e exemplaar van onze bundel wordt uitgereikt en de gastheren, gastvrouwen en dichtregelaars worden aan jullie voorgesteld.

Daarna start om 13.15 uur de 1e ronde, 14.25 de 2e , 15.35 de 3e en tot slot is er vanaf 16.30 de gelegenheid weer bij elkaar te komen in de bibliotheek.
Mijn plekken: in de Jopenkerk bij de 2e ronde (samen met Joop Scholten) en in de Hoofdmeester bij de 3e ronde.



In de bundel is gepubliceerd:


Doolhof


Waar schrijf je over
vragen ze mij

ik denk aan een blanco blad
droge witte wijn schuimkragen en
de opgewonden wangen van m’n muze
zoals ze op me wacht

hier te midden van deze kring
doorgewinterde babyboomers
met geveinsde belangstelling voor
de bezigheden van een oudere dichter
houd ik me aan de pen vast

schrijf me weg
uit hun vermeende zekerheden
opgepoetste verhalen van leven uit koffers
een volgende reis in het verschiet

hoe ik hier deel van uitmaak
maar er niet bij hoor

ik neem een loop om de schrijftafel
verstop me bij haar
in het onbeschreven doolhof


© FT 24012013


Geen opmerkingen:

Een reactie posten