Poëzie op Pootjes


Op 10 en 11 januari j.l. is Poëzie op Pootjes 4 verschenen,
een bundel met 273 nieuwe gedichten over het Haags gevoel, van het gelijknamige gedichteninzamelingsproject.
De presentatie vond plaats bij Boekhandel Paagman in de Spuistraat, op zaterdag; op zondag was de presentatie in de vestiging Fred. van Paagman.

In de bundel op pagina 143:




Aanmeren


Lopend langs de Hofvijver
waag ik mijn voeten aan het water
om naar het eiland weg te vluchten
slaapplaats voor een zonderling

hier hang ik tussen de bomen
mijn woorden te drogen
nat als ze zijn van teveel vocht
in oog en mond uit bewondering

ik schreef ze eerder voor een dame
openhartig maar beslist geen deerne
ik sprak haar achter in een Haagse tuin
er hing de sfeer van een taveerne

‘zoals de rug van een mooie vrouw
al genoeg kan zijn
en het haar dat afhangt
als een sluier om open te vouwen’

laat mij hier liggen en wakker dromen
wat ik van een Haagse dame zing


©FT 15102014

gedicht voorlezen aan Anna Djerek, o.m. gastvrouw en fotograaf Poëziecafé Bodega de Posthoorn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten