Dichter bij Den Engel

Zondag 30 april a.s. : De laatste Dichter bij Den Engel in Den Engel voor de Zomer,
Komt allen de zomer inluiden, en proosten op alle schone Dichters. Deze maand met 't Thema 'Verboden Vruchten ' (thema voor de boekenweek 2017). Bedenk, schrijf & draag 't voor op 't open podium!
Speciale gasten: Wouter van Heiningen, Frans Terken, Selma Broekman Kaijen en Gertjan Kaijen.
Muzikale omlijsting door Bart van der Harst met PLAYING A-PART 2GETHER, Country-Blues Veteraan Henk Smit & TroubaDichter BartenofCornelis.
Den Engel, Willem de Zwijgerlaan 50, 2582 ER Den Haag, van 15.00 tot 18.00 uur.



Las i.h.k.v. het thema 'Verboden Vruchten':

Tongstrelend

Wordt het een zonneterras of iets als
café leidse lente voor een degelijke hap
je geeft me op een briefje dat het bevalt

jij die zonder de ogen te knipperen
de wildste plannen met smaak verorbert
en niet van ophouden weet

in mijn borst handgemaakte tekens krast
die zich enkel lezen laten door ingewijden
waar ik er dan een van mag zijn

je zet de tanden in de spaarzame haren
die er na jaren nog overeind staan
nog ben je niet voldaan

lig je na haar ook nog aan huid te plukken
alsof ik om op te vreten ben
je bijt en likt m’n linkeroor half weg

dat halve heeft aan het geluid genoeg
om te raden wat je van plan bent
als je zo smak smak naar me loert

© FT 2016

(opgenomen in de onlangs verschenen uitgave)
'een vinger naar de hemel'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten