Art & Jazz in Muzee


De Stichting Art & Jazz bestaat 10 jaar en organiseert daarom op zondag 6 oktober in Muzee Scheveningen een middag vol poëzie en muziek van dichters en songwriters. Met Bart van der Harst, Marije Hendrikkx, Musonius, Alexander Franken, Geraldina Metselaar, Wouter van Heiningen, Gio Rosetti, Carel Brand en Frans Terken.
Van 14.00 tot 17.00 uur, adres: Neptunusstraat 90-92.



Het was een mooie middag in Muzee Scheveningen, met dank aan Marije Hendriksz en de Stichting Art&Jazz.
Een van m'n bijdragen deze middag, een vers gedicht, ook te lezen op Pomgedichten:

Loze woorden


Belofte maakt schuld zeg je
ik zoek naarstig naar manieren
om die in te lossen - al weet ik
daar mankeert van alles aan

dat ik je mee wil nemen naar
een stille plaats en dat het dan
in het donkere zuiden is bij
Onze Lieve Vrouw ‘Sterre der Zee’

ik steek er een kaarsje voor ons op
maar jij valt ter plekke spontaan
van je laatste restje geloof in mij
hoezeer ik stroop om de mond smeer

blijft aan de overzijde van het plein
De Lanteern voor een verzoenmaaltijd
frieten met zuurvlees om het zoet
te proeven - dat ik binnenin me draag


© FT 05.10.2019

Geen opmerkingen:

Een reactie posten