Het jaar van de tijger

Een bijdrage voor de virtuele - ook dichters laten wel eens een proefballonnetje op - 
op Pomgedichten.

Het jaar van het tijger 


Met een verentooi en gehuld in tijgervel
spring ik van achter de bomen in het park
tijger vol levenslust laag bij de grond
om door niemand gezien te worden

hoor ik rumoer in deze stadsrimboe
onder krakende takken een vervaarlijk grommen 
alsof in de bosschages een witte wolf huilt
die dit territorium voor zijn jachtgebied houdt

bespeur ik hem die zich aan dwalende liever 
nog slapende schapen denkt te vergrijpen en
in het voorbijgaan ook mij hoopt te verslinden

ik ben de beroerdste niet speel de dappere krijger 
die de wolf edelmoedig de vredespijp biedt 
wijs hem dat daar waar rook is vuur is 

toon de naam gekrast in mijn bast 
zwaai nog eens vurig met de tomahawk 
maak met de wolf een dansje in het park 


© FT 12.02.2022


Kijk op pomgedichten.nl voor het commentaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten