De Heemtuin Verbeeld XV

Zondag 24 september is bij de 15e Beeldenexpositie #15 Perspectief in de Heemtuin in Leiderdorp een poëziemiddag, mede i.h.k.v. de Leidse Kunstroute. De rondleiding op zondagmiddag wordt opgeluisterd met werken van dichters uit de regio: Mieke van den Berg, Joke Schrijvers, Leni Venne, Wijnand Noot en Frans Terken. Zij dragen gedichten voor die speciaal voor de beelden geschreven zijn. De gedichten zijn later ook te lezen op de website van Kunst in de Heemtuin.

Aanvang om 15.00 uur, bij de hoofdingang van de Heemtuin, t.o. de Kinderboerderij.

Bij het beeld 'Ik in mij' van de Leidse kunstenares Fleur van den Berg schreef ik:


In een mens

 

 

Wat staat mij te wachten

zoveel als hier van binnen leeft

wat ik naar buiten wil tonen

 

vraag niet naar hoe er tegenaan gekeken

luidruchtig geroepen soms gegooid 

het botte van onbegrip

 

ben ik veilig genoeg zoals ik uit wil botten 

tussen ieder en alles om me heen 

het kwetsbare dat het vraagt

 

denk je wellicht dat ik hier alleen sta 

zie dat het toch zo niet is

hier staan we met velen

 

kijk hoe ik in mij groei

van wat er aan leven aangereikt

zo is het ook voor jou en jou en jou

 

 

© FT 22.07.2023

Geen opmerkingen:

Een reactie posten