Eijlders in maart

Was zondag 17 maart bij de dichtmiddag in Eijlders; het thema: ‎



Je kijkt overal rond, want je wilt je nieuwsgierigheid bevredigen.
Mooie plekken, lieve mensen, adembenemende omgevingen zetten zich vast in het geheugen.
Herinneringen plakken zich achter elkaar.
Eigenlijk schuurt een terugblik tegen het perfecte leven aan.

Een grote stad of leuke plaats ver weg van je voordeur.
Ander land met een andere wereld en toch.....
Af en toe droom je even weg.

Voel ik me hier ook thuis ?

Wonen in Barcelona, Parijs, of New York.
Of andere buitenlandse plekken waar jij je meteen thuis voelt.
Zo iets van; ze kunnen me hier zonder probleem neer zetten.

Nou, dat voel je je wel, in de kroeg als een huiskamer, ondanks een gebrekkige motoriek op z'n tijd! Lees het verslag op Pomgedichten met daarin 'Arie Arriveert', van Arie van Egmond.


Wat ik weet


Ik kan zeven steden noemen
pleinen straten nachtcafés
warenhuizen waar gevoel te kopen
een idee dat hier ergens huist

dat ik een oude kerk binnenloop
in het koor voor mijn liefdes bid
de wand bekleed met beelden
foto's van wie ik dagelijks weer mis

daar het portaal uitga en oversteek
zomaar een weg in sla
de huizen en de ramen tel
en aanbel gewoon op goed geluk

dat jij dan opendoet mij binnen vraagt
zegt dit is wat ik weet van thuis


© FT 15032013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten