Dichters in beeld 2

In Café Eijlders hangen tot 1 maart a.s. de (kunst)werken van 8 dichters aan de wand.
Mijn bijdrage, in handschrift het gedicht dat ik schreef voor Jurre & Marjo, vanwege als ook voor hun nieuwe woning.


Elzenhagen


Zoals het stuk grond er doelloos bij lag
onontgonnen trok ik het de huid af
looide tot het zich keerde en leer was
repen scheurde ik sneed er vakken van

stapelde kamers voor bewoning
opende een raam dat de wind brutaal
uit de hand blies ik vroeg aan de lucht
behoedzaam te zijn als in dubbel glas

het besloeg van de tocht mijn ogen
waterdamp ik schreef er een nu in
het waste verleden weg een vroeger
dat al in het wrijven vervormde

zich uitvouwde en in de stenen trok
optrok tot het stond tegenover de doden
het leven van deze dag in dit vertrek
het nieuwe dat zich nestelt


© FT 25082013


Een kleine impressie, foto's van Ronald M. Offerman:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten