Dichter bij Eijlders jubileumbundel 'Eeuwige jeugd'


'Wij gaan een speciale bundel samenstellen ter gelegenheid van 20 jaar dichtmiddagen in café Eijlders en daar hoort jouw gedicht natuurlijk ook in te staan, het thema is de Eeuwige Jeugd.'
Uit de meer dan 90 inzendingen zijn ruim 50 gedichten gekozen voor deze bundel. Het merendeel is te horen op deze bijzondere dichtmiddag, 20 januari, met flitsende presentaties, poëtische voordrachten, spetterende muziek en dat alles met drank en happen in je hand.
(De bundel is nog onderweg, nader bericht over het verschijnen volgt)

Ook van mijn hand een gedicht in de bundel:

Forever Young


Bij de oude bard te rade hoe je jong blijft
hij plukt jaren meer dan ik schrijven kan
ontcijferde op den duur het geheim

zingt dat je adem in adem uit almaar
tijd haalt uit lucht en leven om je heen
dat het groeien is in de zon van het seizoen

op zoek naar avontuur geen passen tellen
als je stevig en stijlvol in je laarzen gaat
en luisteren naar je lijflied tegen de nacht

bij ochtend de ogen weer wijdopen
voor schoonheid en alles van liefde
hoe het een snaar raakt als het samenvalt

- ik bedoel maar - zegt hij - kijk naar mij
naast haar die me onderweg in het hart sloot
het houdt me jong en blaast me vooruit -

zoals jouw arm gehaakt in de mijne
dat ogenblik al een halve eeuw terug
je prille lippen tuiten nog in mijn oor

fluitend zo zonder haast te maken
alleengaan stellen we lichtjaren uit


© FT 2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten