The Four Reasons #2

 

Fields of Wonder presenteert i.s.m. het van RIJNfestival een magische zomervoorstelling in Park de Houtkamp, het groene hart van Leiderdorp.
De 2de i.h.k.v. vier metamorphoses van seizoen naar seizoen is op donderdag 13, vrijdag 14 en zaterdag 15 juli, om 20.30 uur.
Duur ongeveer 60 minuten, met onverwachte ontmoetingen, theater en poëzie.
Entree €10,00, aanmelden via info@fieldsofwonder.nl. 

Alvast een voorproefje:

Water

 

 

Water geef mij water het mag

malse regen zijn een bui of wat

als het maar nat spuit op mijn blad

laat het lekker vallen ik snak ernaar

 

dat mijn wortels kunnen slurpen

het is de droom van iedere plant

zo de zomer vrolijk door te komen

niet dat slaphangen tegen elkaar 

 

vandaag is het wachten op de mens 

met de gieter liever nog een slang 

dat ik het vocht kan blijven drinken 

niet van waternood hoef in te zakken 

 

uitgedroogd als dorre tak ter aarde stort

moedeloos in de grond kan zinken 

dat het niet de man met de schoffel is

die mij verdorst of onderspit

 

daarom water geef mij water en

ik toon u levendig mijn bloei

 

 

© FT 22.06.2023

Geen opmerkingen:

Een reactie posten