Ik wil een elftal

Op verzoek van Boekhandel Silvester aan het Rapenburg schreef ik een kindergedicht, naar het prentenboek van het jaar 2016, “We hebben er een geitje bij!”, geschreven door Marjet Huiberts en geïllustreerd door Iris Deppe. Het boek is in 2014 uitgegeven door Gottmer.
Het gedicht staat sinds vandaag op de deur van de winkel, een actie ook in het kader van Project Raamwerk, van het Leids Literair Landschap. Er komen nog tekeningen bij van Marlies van Boekel.



Ik wil een elftal


Kijk eens mijn hondje het is niet alleen
thuis heb ik ook een schat van een kat
Bij het raam een paard dat is van steen
twee piepmuizen in een gat bij de mat

De hamster en de cavia wie mis ik dan
het konijn dat knabbelt aan het gras
Ik zou wel willen dat het binnen kan
maar dan springt het tegen het glas

De papegaai daar kan ik naar fluiten
als hij rond en rond zijn stokje tolt
Het varken scharrelt lekker buiten
waar het knort en in de modder rolt

Opgeteld is het allemaal veel toch
ben ik met een elftal pas tevreden
Hier past vast een kleintje bij nog
genoeg plaats bij ons beneden

Geen koe die vlaaien poept dat stinkt
een pony teken ik wel met een krijtje
Liefst een dier dat mijn melk opdrinkt
papa, mama, mag ik dan een geitje?


© Frans Terken 2015


Geen opmerkingen:

Een reactie posten