Bundelpresentatie Lolita zei ...

Op zaterdag 19 november presenteert Uitgeverij Heimdall in café Eijlders, Korte Leidsedwarsstraat 47, Amsterdam, de dichtbundel Lolita zei ... van Jolies Heij.
Het poëziefestival is vanaf 15.00 uur.

Op het programma staan, behalve Jolies, de dichters Aurora Guds, Rick van der Made,
Hans F. Marijnissen, Luk Paard, Frans Terken en Martin Wijtgaard.
De presentatie is in handen van Paul Lokkerbol.



Bij de presentatie las ik uit de bundel van Jolies het gedicht Handboek voor een ontaarde liefde, schreef daar zelf op:

Brief aan Lolita


Omdat je schandalig ver weg bent
schrijf ik je mag het
een liederlijk gedicht zijn

waarin ik je adem wil stelen
je argeloze huid strelen je dijen
en dan je jonge borsten
zo je hart bespelen
die plekken van je lichaam
bedelen met koosnaampjes
als mijn stem er niet in blijft steken

- weet het meisje nog in afwezigheid
grijp je mij bij de keel -

van bij je houden en loslaten gesproken
jij wereldwijs kind vrouw zonder ketens
groot geworden in zelfbestuur
zit je nergens aan vast

begrijp me daarom niet verkeerd
ik die eindeloos op afstand blijf
schrijf je letter voor letter
dichter bij mij

geef het je hier op een briefje
geen leven zonder hoop geen barre last
een warm gewelf een bed onder deken
vinden we elkaar daar op de tast


© FT 15112016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten