Eijlders Dichtmiddag

Zondag 20 november 2016 vanaf 16:00 uur weer een spektakel met gedichten.

Je hoort het om je heen.
De media slaan het niet meer over.
Het wordt steeds belangrijker om het recht voor zijn raap te zeggen.
Dus tijd om al die stemmen ook in cafe Eijlders te laten horen.
Energiek, duidelijk en zonder omwegen.
Wij vragen dichters met een eigen stem een antwoord te geven.
Wanneer het laatst gezegd waar het op staat ?

Ook een speciale gast, een van oorsprong Belgische nog wel, Els Dejonghe.
Graag zien wij je verschijnen en voordragen.
Paul Lokkerbol

Voorgedragen o.m. onderstaand gedicht (niet zeggen maar je gezegd worden waar het op staat):

Tussen hemel en herfstblad


Het zijn buien die niet overwaaien
de kont gaat vierkant tegen de krib
er is hier weinig ruimte voor variatie

hoe ze me met twee vingers terechtwijst
er moet meer dit of nee juist dat
is een beter idee dat je daar zelf niet op komt

hersens kraken als oud hout
ik trek dode takken uit een boom
stook ze op om haar warm te houden

ze laat er geen traan om
kijkt met droge ogen naar de sterrenhemel
haar paarse lippen blazen wolkjes in de lucht

bijt ze me kortaf toe je mag blij zijn
dat ik hier nog zit dat ik niet opvlieg en
meteen wegstorm

geef me nou maar een glas water
of iets sterkers
om de kleffe smaak weg te spoelen


© FT 2016


Geen opmerkingen:

Een reactie posten